Tokugawa

Půjdu do pekla

Tokugawa | 16. ledna 2006, 8:37 | Nevšední | Ohodnotit článek 0/0 |   

Tokugawa si hrál s Andulkou, dělali, jak ona říká bubiny. Kde se to v tom svatém děťátku vzalo, ví čert. Faktem ale je, že se Tokugawovi zakouslo do lokte tak, až se neudržel a elegantním obloukem vyšil mrněti jednu na zadek, až to mlasklo.

Dá se říct, že to byla první rána, kterou během svého dvou a čtvrt letého otcovství udělil. Poněkud si to vyčítal, vždyť přeci dělali "blbiny" a navíc mohl Andulku plácnout o něco méně. Ale reflex je reflex. Den tuhle historku setřel, nové podněty a nové "blbiny"

"Tatínku, můžeš sem na chvilku?" volala v noci Gaia na Tokugawu z ložnice, kde uspávala Andulku. Tokugawa sejvnul Doom 3 a otevřel dveře do ložnice. "Andulka by ti ráda něco řekla."
"Já pouídaua, že pudeš do pekua! Mě puácnul!"
"Tatínku, ukaž Andulce, jak tě kousla." Tokugawa si vyhrnul rukáv a ukázal dítěti krvavý otisk obou jedniček. Andulka mu do předloktí ihned vpravila imaginární injekci, otřela ránu imaginární desinfekcí a poslechal ruku imaginárním stetoskopem. Následně pofoukala. "Už nebolí, táto?"
"Nebolí, Andulko. Ale bolelo. Kousat se nesmí."

Tak nevím. Přijdu do pekla, nebo ne?"


Přidat na linkovací servery



Komentáře

Wal. - 16.01.2006, 10:11:04
nebij Jsem vyléčený dětibijec--vyléčila mě taková jednoduchá úvaha: kdybych uhodil někoho na ulici, tak mě zavřou, přinejmenším mi dají pokutu. Jak můžu bušit to holátko, které ta práva nemá jenom proto, že jsem z něj toho člověka ještě nevychoval. A vychovávat bušením k nebušení nejde.

kryska - 16.01.2006, 10:31:46
možná tu budu za kruťasa, ale pět andělských holátek v naší rodině mě naučilo, že bití není správná cesta, ale plácanec v pravou chvíli je lékem největším.
Tento případ přesně sedl - dítě dělá blbiny, je rozjívené nekontroluje se, tady slova nepomůžou, plácanec ale navoodí pozornost - příště už dítě ví, že tohle už je moc.
Ze zkušenosti (nejen s rodinnými dětmi) vím, že dítě, které nedostane mantinely (někdy vysvětlením, někdy diskuzí a někdy plácancem na zadek) je chudák a vymstí se to v pozdějším věku.

Wal. - 16.01.2006, 11:59:48
to krys' Nemůžu souhlasit. Dospělí lidé mají mantinely, protože chtějí, ne protože je do nich někdo naplácal nebo psychologicky naterorizoval. Nezabíjíš a nekradeš ne proto, že následuje trest, ale protože "se to nedělá". Simple, stupid, but true. Ve spartánské společnosti, která si chtěla všechno vynucovat násilím, bych sám žít nechtěl. Ty jo?

Lucifer - 16.01.2006, 14:12:02
Mohu potvrdit, že půjdeš do pekla. Plácání Andulky na to nemá vliv. Nashle.

fily - 16.01.2006, 15:14:13
já jsem propagátor nebití, ale moc dobře vím, že se takovýmu plácnutí občas nevyhneš. A docela dobře jsi to nazval "reflex". Taky si myslím, že každý první plácnutí potomkovi si normální rodič, kterej nad tím přemýšlí, má dítě rád a nemlátí ho jako žito, musí sám odbolet. Je to divnej pocit a zdá se, že my o tom mnohdy přemýšlíme dýl než samotný dítě. Tak se tím netrap. Spíš ti gratuluju, že tě Andulka byla ochotná imaginárně ošetřit! Znám takový draky, kteří by se ti s chutí zakousli do ruky znovu ;O) A peklo? Měl by ses zeptat Mladší, ta by ti to vysvětlila: "Pekvo není! To je vymyšvený! To ví pšece každý mavý dítě!"

kryska - 16.01.2006, 15:23:03
to wal
Pozor na zaměňování pojmů a na přílišnou expresivitu přirovnání.

Plácnutí po zadečku rozjíveného dítěte a spartánská výchova (nebo mlácení hlava nehlava) jsou si významově hodně vzdálené.

allora - 16.01.2006, 18:11:52
Placnuti = upoutani pozornosti.
Jako u psa, kdyz se vychovava stene, hazou se po nem klice, by se leklo. Ovsem prosim, netrefovat se do nej!

Alraune - Mail - WWW - 16.01.2006, 18:27:08
Odpůrce teoretik To jsem já... teoreticky tělesné tresty odmítám, reálně jsou po jednou kousanci při kojení (pravda, málem jsem přišla o bradavku) třepla i kojeňátko :)
Reflex to byl... Sněhurka udržuje mé reflexy v tomto směru stále v pohotovosti.
Takovéhle drbnutí je imho komunikační prostředek, to, co mi vadí je, když někdo děti systemizovaně tluče.

A mimochodem, pohanští bohové za tohle do pekla neposílaj :))

Honza_P - 16.01.2006, 21:18:06
Začal jsem tady psát a pak jsem to dvakrát přeformuloval, až jsem zjistil, že sem taky rozpolcenej. Na jednu stranu přiměřené plácnutí v pravý okamžik na přiměřené místo a jako výjimečné řešení některé situace neodsuzuju. Na druhou stranu bych nerad, kdyby moje dítě začalo používat plácnutí po mě kdybych ho použil, ovšem nepřiměřeně. Na první stranu zase myslím, že i násilí má člověk umět použít a použít, když je třeba. No to je zase téma na zimní nekonečnou diskuzi.

carpenter - WWW - 16.01.2006, 21:45:06
Jako novopečený otec žiju v ideálech, že fyzické tresty se nemají používat. Už proto, že si pamatuju, co to se mnou dělalo, když je rodiče aplikovali na mně.

Na druhou stranu máme u skoro sousedů zářný příklad, jak to vypadá, když se dítě do 3 let nepleskne a v 6/7 se bije jako žito, protože s ním nikdo nic nesvede.

Takže nevím, asi to záleží na dítěti. Když stačí rozumná domluva, není třeba pohlavků.

Skrnda - Mail - 16.01.2006, 23:46:56
Hele Toku, prosimte zeptej se Andulky, jestli ja pujdu taky do pekla...me totiz kdyz nekdo placne tak ja zase zareaguju tak, ze kousnu:))

Magráta - 17.01.2006, 10:29:34
Já bych se tím plácnutím tak netrápila. Ty dobře víš, že ji nikdy bít nebudeš a že šlo opravdu mnohem víc o ten reflex, než o něco jiného. Přiznávám veřejně, že jsem svého syna coby mrně taky párkrát pleskla přes zadek, ač jinak s tělesnými tresty opravdu nesouhlasím. Ale někdy to tak prostě je a troufám si říct, že z toho žádné trauma nemá a možná už si to ani nepamatuje. Zvlášť když si to plácnutí pak tak pěkně vysvětlíte :o)

Kyklop - WWW - 17.01.2006, 20:22:49
nezapomenutelný nářez a peklo Když jsem byl malej, tak mi táta čtrnáct dní říkal, abych si uklidil hračky. Neuklidil. V pátek odpoledne jsem dorazil domu. První padla otázka, proč jsem si ty hračky neuklidil. Druhá padla už na můj zadek. Jedna vařečka byla zlomena a druhá nalomená... Od té doby si uklízím do dnes :-))) Občas jsem ještě dostal na holou, neboť jsem byl velmi neposlušný a na domluvy jsem neslyšel, ale domnívám se, že mě to nijak zvlášť negativně neovlivnilo. Uctivě zdravím, pouštím staré, nekradu a nelžu.

Dcera nikdy nedostala výprask jako já, jen plácnutí přes zadek, je to přeci jen moje holčička, ale občas si kladu otázku, zda by ten jeden životní "výprask" vařečkou na holou nebyl také velkým projevem rodičovské lásky ;-)

A pohlavek od učitele či učitelky v době mé školní docházky nebyl nic zvláštního a pořad to bylo lepší a platnější, než dostat poznámku, kterých jsem měl stejně plný notýsek / žákovskou.

A peklo? Myslím Tokugawo, že pro Tebe v ohnivém jezeře místo nechystají. A já jsem se s tím smířil už před patnácti lety a spím klidně (až na ty děsné sny :-)
Měj se.

brnenskadrak - 17.01.2006, 21:38:10
nazor ah i ja se domnivam, ze by deti mely vedet, ze tu jsou urcite hranice ... koneckoncu ony si je vlastne testuji tim, ze stale svymi ciny zkousi nasi trpelivost a miru tolerance ... myslim si, ze placnuti s vysvetlenim, proc jsem placl, je v jistych chvilich, treba jako byla tato, ucinnejsi nez jen pouhe "tytyty", ktere muze byt mylne pokladano za hru, obzvlast, je-li ditko rozjivene a hrou primo tzv. "rozjete" ... takovym placnutim se jiste nejedna o sjednavani poradku nucenim a drilem, takze srovnani se spartanskou vychovou se i mne zda byt prehnane ... ja osobne trestani fyzicke nesnasim, ba primo se mi hnusi, jako svedek vychovy meho bratra vim setsakra o cem to je, ale nutno vysvetlit, ze se nejednalo o placnuti nebo par za usi ... takze zpet k puvodnimu ... abych uz nemusela moc premyslet, reknu jen, ze souhlasim s kryskou - biti ne, placanec ano

a ty, Toku, jiste do pekla neprijdes, co by tam delali s mirumilovnym a dobrosrdecnym clovekem? to by panecku meli v pekle peklo :-)

V.P - 18.01.2006, 23:47:11
I sebeobrana rodiče je nutná. Můj názor jakožto rodiče skvělé dcerky kterouž jsem do čtyř a půl let fyzicky potrestala (naplácáním na zadeček) pouze jednou je ten, že každé dítě si testuje své hranice různě a očekává odezvu v podobě jasné reakce rodiče. Myslím žes Tokugavo učinil správně, žes naprosto jasně tuto hranici vymezil a nikterak jsi tím, dle mého názoru, dcerku nepoznamenal jen už ví, že kousat taťku se nemá.
Na druhou stranu chápu její postoj, že zasloužíš ten nejhorší trest (stejně jako jsme často nejpřísnější na ty, na nichž nám nejvíce záleží).
Viděla bych ale jako skvělé to, že byla schopna ti svůj náhled jasně říci a následně se vlastně i omluvit a napravit svou chybu.
Když vám i dál vydrží takto přímá komunikace bez stínu ublíženosti, můžeš si jen gratulovat.

A jestli přijdeš do pekla, tak tohle plácnutí nebude určitě tím pravým důvodem.

Tokugawa - WWW - 19.01.2006, 18:04:47
Pro V.P Milá V.P. Gaia Tě zná zřejmě velmi dobře, neb přečetla Tvůj komentář a hned mi řekla, o koho jde. Pohledem do administrace jsem zjistil, že má pravdu :o) To je vůbec poprvé, co jsem Tě přistihl, že jsi navštívila tenhle plátek a komentovala :o) Měj se hezky.

Gaia - 19.01.2006, 18:07:46
Jo, jo, hovory do rána dělají své. Už se těším na další! :)



Přidání komentáře...

Jméno: Možno použít OpenID
E-mail:
URL:
Nadpis:
Text: