Tokugawa

Nenávidím letní čas

Tokugawa | 26. března 2007, 8:55 | Všední | Ohodnotit článek 2/3 |   

Nechápu to. Čím jsem starší (a moudřejší), tím méně to chápu. A i kdyby to chápal někdo jiný, nevysvětlí mi to. K čemu nám je změna času? K čemu je to nesmyslné vytržení člověka z jeho rytmu, k čemu je dobré, že je zase ráno tma a večer dlouho světlo? Kdo z toho má profit? A pokud nikdo, proč se změna času prostě nezruší? Pekař na Hrad!
Přidat na linkovací servery



Komentáře

javor - 26.03.2007, 09:33:49
mne napriklad robi dlhe vecerne svetlo velmi dobre. a v nieco ako "zivotnom rytme" mi jedna hodina v noci medzi sobotou a nedelou urobi hovno. mojim detom je to tiez jedno, moja zena je tiez rada.

Trillian - 26.03.2007, 09:37:34
opravdu chceš znát odpověď? jsi připraven na pravdu o spiknutí nejvyšších míst na obyčejného občana? tu zákeřnou kudlu do zad, která nás pokaždé na půl roku rozhodí?

osobně si myslím, že z jakéhokoli hlediska je jedna hodina jak plivnutí do moře, jediný problém je ráno, kdy člověk v polorozespalém stavu přemýšlí jestli už má vstávat, nebo ještě ne...

možná je to součást mučení poddaných v rámci brzkého ranního vstávání?

každopádně jsem s tebou :o) svolej demonstraci a vyrobím transparent

smirnoffff - WWW - 26.03.2007, 09:44:10
Souhlasím s tebou, Toku. Nedělalo by mi problém, kdybychom se posunuli o hodinu na východ a měli čas na úrovni SELČ celoročně, ale změny, dnes IMHO naprosto nic nepřinášející, mi vadí.

Psal jsem o tom už loni... http://blog.smirnoffff.info/2006-03-26/letni-cas

loar - 26.03.2007, 09:56:37
Já zas nesnáším zimní, no :-))

lukyn.v - WWW - 26.03.2007, 10:09:42
Já zase letní čas rád. Je déle vidět, mohu být déle venku i po příchodu z práce. Např. mohu po práci někam vyrazit s foťákem. ;) Hlavní argument zavedení letního času je úspora energie.

O LČ psal včera White Dog a já s jeho článkem musím souhlasit. Dovoluji si ocitovat jednu jeho větu:

"Argumenty odpůrců letního času nechápu, pokud si nedokážou jednou za rok zvyknout na změnu a mají z toho zdravotní problémy, měli by si dojít k doktorovi a nechat se vyšetřit."

lukyn.v - WWW - 26.03.2007, 10:21:57
Ještě odkaz na ten článek, kdyby něco. :)
http://www.whitedog.cz/index.php?item=1654

Tokugawa - WWW - 26.03.2007, 10:24:31
Přátelé, kamarádi. Nejde mi o fakt, že se mění čas. Jde mi o zcela zásadní informaci PROČ! S úsporou energie běžte do háje :o)

perkele - 26.03.2007, 10:36:08
http://cs.wikipedia.org/wiki/Letn%C3%AD_%C4%8Das

Tokugawa - WWW - 26.03.2007, 11:07:28
Perkele, díky. Ocituji z Tebou poslaného odkazu:
Podle měření zaměstnanců Pražské energetiky je úspora elektrické energie pouze v období okolo rovnodennosti v rozsahu jednoho procenta, v letních měsících nemá letní čas na spotřebu elektrické energie v podstatě žádný vliv, protože přirozené osvětlení je i tak dost dlouhé a prodloužení letního času do října znamenalo v porovnání s předchozími roky ztrátu, protože ztráty za říjen se vyrovnají úsporám za září.

lukyn.v - WWW - 26.03.2007, 11:10:29
Proč? Protože je večer déle vidět. :) To je báječný, ne?

Kyklop - 26.03.2007, 11:22:50
Díky nočním je můj bioritmus úplně rozvrácený, takže letní a zimní čas vůbec neřeší. Třeba dnes v noci jsem spal jen mezi 2 a 4.hodinou a teď v poledne se chystám jít teprve spát, protože jdu dnes na noční, abych byl fit a spát budu zase zítra přes den...

Takže to shrňme - tento týden budu "řešit" letní pneumatiky za zimní! :-)))

Tokugawa - WWW - 26.03.2007, 11:32:17
Lukyne, ok, tak máme dvě možnosti, jak se s tím vypořádat tak, aby se nemuselo 2x do roka hýbat s hodinami.
1) přejít celoročně na letní čas.
2) vstávat celoročně o hodinu dřív, ráno bude tma a večer déle vidět.

Kočkopes - WWW - 26.03.2007, 11:47:56
Osobně nemám nějaký větší problém s přechodem z/na letní čas. Ale PROČ, to taky nechápu. Uměl bych se smířit s letním časem i v zimě, to je nakonec jen určitá dohoda. Tenhle systém je ale fakt blbost...

White Dog - WWW - 26.03.2007, 12:48:14
Nesouhlas a souhlas Nesouhlasím s nadpisem - tedy s nenávistí k letnímu času. Souhlasím s dotazem, proč to měnit, a proč rovnou nenastavit letní čas po celý rok. Tím by odpadly změny času (které zdravému člověku nemohou vadit, ale jsou zbytečné).
Zimní čas měl smysl v dobách, kdy drtivá většina lidí vstávala v 5 a dělala od 6 hodin. Dnes ale většina lidí vstává později a dělá třeba do 17 hodin, pak je znát, jestli je odpoledne vidět déle nebo ne.

fade - WWW - 26.03.2007, 12:57:54
jsem jednoznacne za zruseni toho nesmyslu. jsem z toho akorat dezorientovana a zmatena, chce se mi vic spat a mam driv hlad a vubec je to na pytel...

lukyn.v - WWW - 26.03.2007, 12:58:57
Toku, s bodem jedna souhlasím. Je fakt, že LČ by se mohl nechat pořád. Nějak jsem nepochopil, jak to "PROČ" myslíš. Ty vlastně řešíš tu neustálou změnu.

Bod dva ale u mě nic neřeší. Nejde mi o to, jak dlouho je světlo, ale do kdy (do kolika hodin) je světlo.

MARKUS - 26.03.2007, 14:17:23
Ahoj, mě je to v podstatě jedno. Jen když je večer dýl vidět, nemůžu zahnat děti do postele a to mě štve!!!:-)

Tokugawa - WWW - 26.03.2007, 14:34:36
Markus, máme doma stejnej problém :o)

lední brtník - 26.03.2007, 14:52:27
nechápu, letní čas proběhl včera - a to člověk či brtník vstával podle potřeby.
dnes je prostě budíkový den, lhostejno jestli je natažený na 5 nebo na 11 ráno, vstávám se stejnou nechutí. ale
l/z čas s tím nemá co dělat.
změnit to jde snadno, stačí svrhnout vládu evropy a osn, a pro windows a unix vydat opravný patch.

Magrátka - WWW - 26.03.2007, 16:17:38
Já bych nechala letní, v zimě je tma tak jako tak pořád a v létě ty večery ...

Tokugawa - WWW - 26.03.2007, 16:33:26
Magrátko, a proto mějme celoročně letní čas :o)

Markéta P. - 26.03.2007, 20:13:16
Babička Boženy Němcové V létě vstávala babička ve čtyři, v zimě v pět hodin." Dřív se rytmus lidí řídil víc světlem, bylo přirozené upravit si rytmus tak, aby se maximálně využilo denní světlo. My se řídíme hodinami - posunout všechny otvírací a pracovní časy v létě o hodinu dřív je nereálné, upravíme proto hodiny. Samozřejmě by bylo přirozenější změnit čas ne dvakrát, ale aspoň 4x ročně po půlhodině, aby to líp kopírovalo posun v denním světle :)

Kdyby měla Babička letní čas, vstávala by celý rok v pět :)

martin - WWW - 26.03.2007, 22:09:42
ja som tiez za celorocny letny cas :) ale mozno je to sposobene tym, ze neskoro vstavam, tak mi nevadi dlha tma a zaroven som rad, ked mozem este po praci za svetla byt vonku.

alraune - WWW - 27.03.2007, 02:44:35
Ta změna mi vadí a to se mě nějaké chození někam na čas vůbec netýká, spát chodím stejně k ránu a vstávám v poledne,stejně tak mé robě. Změna mě ovšem vždycky zmate, a naši rodinu postaví ještě do horšího světla než obvykle :)) Dítě totiž chodí spát místo v jednu ve dvě v noci a navíc mi to uloupí hodinu z doby, kdy funguju souběžně já i služby :)

Trillian - 28.03.2007, 08:38:48
víte vy co? zajímalo by mě vyčíslení všech škod způsobených zapomenutými, či špatně posunutými hodinkami, hodinami, časy na mikrovlnkách atd.
za sebe přidávám špatný odhad začátku filmu v kině a s tím spojené snězení popkornu ještě v předsálí... dále pak tu mám ranní hádku s polovičkou, který tvrdil, že spím do desíti, ačkoli dle mne bylo devět... TO jsou problémy!

sami vidíte ty škody napáchané na financích i mezilidských vztazích

Gaia - 28.03.2007, 09:51:41
Trilian: Tak to je zajímavá otázka! Máš pravdu, že mezilidským vztahům to nepřidá. Má drahá polovička přeřizuje hbitě všaechny hodiny, kam nedošáhnu a já tvrdošíjně bráním čas na hodinách, ke kterým se dostanu s větou, že já to tak ještě necítím a proto se přeřizovat nebudou. Rozmar mé osoby pak přejde k paličatosti, napětí v domácnosti stoupá a pak přejdeme k totální zmatenosti, neboť nevíme, které hodiny jdou správně. A když si na tuto situaci zvykneme a víme, podle jakého času které hodiny jdou, tak dojdu k názoru, že je přeci jen hloupost, aby ty hodiny šly špatně a přeřídím je. A pak už jsme zmatení totálně. Opravdu se nenudíme :)))

Tokugawa - WWW - 28.03.2007, 10:03:40
Gaio, jenže jsi zapomněla dodat takovou drobnost. Tvé hodiny šly, a Tys tvrdě tento posun hájila, o 19 minut! To opravdu s letním nebo zimním časem nemá co dělat :o)

Gaia - 28.03.2007, 10:06:34
To se pleteš. Šly a jdou buď podle letního či zimního času -19 minut :)))

Tokugawa - WWW - 28.03.2007, 10:26:36
No, tak to vidíte. Mám já to kříž... :o)

Jerry - Mail - WWW - 02.04.2007, 14:00:12
Zajímavá historka na dané téma V Japonsku, zemi která přejala a vyzkoušela ledacos ze západních vymožeností, uvažovali kdysi také o zavedení letního času. Zkusili to, letní čas si zavedli, ovšem neviděli v tom nic až zas tak úžasného, pročež byl letní čas v Japonsku bez lítosti zrušen a nikomu nechybí. Pozdravuju z Tokia

Tokugawa - WWW - 02.04.2007, 22:08:38
Moji drazí Japonci :o) To je rasa!

Roman - Mail - 10.04.2007, 17:26:49
Závidím Japoncům. Holt je vidět, že jsou inteligentní národ...

Karel - 27.10.2007, 22:01:59
A už je tu zimní Tak zase hodiny přeřídit o hodinu nazpět. To se zase prodá hodin a budíků. Hodináři si to pochvalují, protože málokteré hodiny snášejí posunout nazpět. Zaseknou se a stojí.

M. - 23.02.2008, 19:37:45
Letní čas je dobrý. Jak bylo zmíněno, přijít z práce a mít ještě slunce nad hlavou je lepší než být za světla v práci a za tmy si venku užiješ tak akorát hovno.

- 25.02.2008, 00:17:37
Se těším Na letní čas se těším Miluju život a tím to asi je. ČLOVĚK, KTERÝ VYSEDÁVÁ U tv TO NECHÁPE.

- 25.02.2008, 00:21:22
Japonsko? Japonsko v tomto není pro evropany žádným příkladem. V zemi, kde se maká od nevidim do nevidim, je jedno kolik je zrovna hodin. Večer po práci jdou všichni chlapi do hospody a zase je jedno jestli je tma či ne.

- 20.03.2008, 13:25:26
No, onehdy jsem si vyzkoušel, jak by to vypadalo v praxi, kdyby byl v prosinci letní čas (Madrid) a bylo to skvělý :-) doba kdy vstáváme se posouvá do pozdějších hodin, takže celoročně letní čas bez těch přechodů bych bral. Nenávidím tmu v 16:00...

Karlos - Mail - 27.03.2008, 14:03:33
Miluju letní čas Letní čas je super, moc se na něj těším. Konečně se mohu věnovat koníčkům a nejen přijít z práce za tmy a čumět u televize. Bláboly o vytrhování člověka z nějakého režimu používají zejména ti, kteří jsou líní jako vši. Howgh.

ajda - 29.03.2008, 20:54:47
Nenávidím změnu času Je mi jedno, zda by po celý rok byl zimní nebo letní čas, ale JEN AŤ JE PO CELÝ ROK STEJNÝ!!
Ano zdravý dospělý člověk nemá s přechodem velmi velké problémy, ale jeho biorytmus je narušen a dříve nebo později se změna času projeví nějakým zdravotním problémem. Francouští lékaři prokázali, že změna času má negativní vliv na zdraví každého člověka!
Každá matka malého dítěte moc dobře ví, jak je důležité dodržovat denní režim.V době přechodu na nový čas to hlavně u dětí, které chodí do jeslí nebo školky, dělá velmi velké problémy.

taky Karel - 30.03.2008, 07:31:30
Zbytečnost Ničemu to neprospívá, úspora energie veškerá žádná, "jen" každému desátému to vadí. Tak proč se to dělá??? Kdyby tím každým desátým byli Romové či homosexuálové, tak už je to dávno zrušeno kvůli diskriminaci menšin.

taky Karel - 30.03.2008, 07:34:11
Už je ten nablblej letní A u příspěvku mám 7:31:30 a přitom je 6:33:20 Tady vidíte ten bordel.

veš - 30.03.2008, 09:10:35
Ten co říká že jsme líné vši je blb.Vstávám ve 3 denne a ted ve 2h.Jsem autobusák,na nás každý sere.tak si to zkus ty demente zavšivenej!

rudla - 30.03.2008, 19:40:24
letní čas děkuji nechci, v létě večer mi svítí slunko do řiti a ráno musím brzy vstávat do práce,pak jsem celý den unavený a rozhozen,ať si to vyzkouší ti ,co o tom rozhodují,pokud chtějí vstávat o hodinu dříve, já jim bránit nebudu,ale nemusí blbnout všechny lidi

rudla - 30.03.2008, 19:41:33
letní čas děkuji nechci, v létě večer mi svítí slunko do řiti a ráno musím brzy vstávat do práce,pak jsem celý den unavený a rozhozen,ať si to vyzkouší ti ,co o tom rozhodují,pokud chtějí vstávat o hodinu dříve, já jim bránit nebudu,ale nemusí blbnout všechny lidi

Mikina - 31.03.2008, 01:51:16
Změna času je pro zdravé a mladé, těm, kterým to ve dvaceti nevadí, těšte se, začne to vadit.Většina obyčejných lidí dělá stějně od nevidím do nevidím,ať dělník nebo úředník a jsou tak vybuzerovaní za celý den, že je jim jedno, zda je světlo, aby mohli jít někam něco fotit.Mimochodem focení je můj koníček už 36 let.

Lucka - 31.03.2008, 08:39:32
my ho milujeme.

Karel1 - 29.04.2008, 00:57:11
A co takhle zavést zimní čas, ten by spíše vyhovoval, ráno vstávat o hodinu déle, a večer o hodinu dříve tma. To by byla bomba.
Alespoň by děti nehulákaly venku ještě ve 22,30, jako nyní.

Karel1 - 29.04.2008, 00:59:35
Jinak mě samozřejmě letní čas silně vadí. Tomu, komu nevadí, tak nemusí ráno vstávat.

Eva - Mail - 25.10.2008, 16:32:48
Pryč s letním časem Memám ho ráda je to hnus už se těším až zase bude normální čas naštěstí se zítra dočkám je fakt že úspora energie je nulová podle mě akorát lidi štvou ano jak to někdo zvás napsal Pekař na hrad

Mikina - 12.12.2008, 02:47:35
Souhlas s Evou a ostatními, Pekař na Hrad-ale fakt bychom něco měli na jaře udělat, co myslíte, Vy, co Vám to vadí, jako mně?

Ity - 11.02.2009, 12:20:45
Upřímně já se celý rok těším na letní čas. Mám ráda, když je dlouho světlo.A nevadí mi to. Ale naprosto chápu názory jiných každý člověk je odlišný a jinak se s tím vyrovnává. Já mám potíže o kterých píšete v zimě.

macis - 24.02.2009, 12:01:54
letní čas je lepší, ale 1 stačí... Zdravím všechny! Jednodušeji to říct nejde - nechat letní čas, zimní postrádá smysl. Kdy už to tam nahoře někdo pochopí a budem aspoň v něčem normálním první (až na výjimky) na světě... :D Bylo by dobré zajistit petici za uzákonění jednoho času v ČR.

Trident One - Mail - 21.03.2009, 13:31:42
Už se prali, už se prali? Právě jsem s šuplérou v jedné, a lupou v druhé ruce kontroloval svůj biorytmus od začátku do konce a nenašel jsem na něm žádné narušení..
K tomu vstávání, Dělám od šesti, jezdím s lidmi, co dělají od šesti.. tudíž: většina lidí dělá od šesti. Kdybych jezdil od sedmi, s lidmi, co dělají od sedmi... všichni budou pracovat od sedmi.. Tyhle vaše námitky mi silně připomínají výzkumy Dopravního Podniku. Kdysi dělali průzkum, kdy by chtěli lidé posílit dopravu. Vyrazili mezi pátou a šestou a zajímavé... většina byla zajedno, že se má posílid před šestou.. Po čase udělali nový průzkum, ale přispali si, a ptali se cestujících mezi šestou a sedmou.. a světe div se, všichni najednou tvrdili, že se dělá od sedmi a chtějí posílit před sedmou... Jak je to možné :o)

Osobně si myslím, že selý časový system (tedy GMT) by mělo být posunut, aby odpovídal současnému letnímu času, celoročně a na něj aby navazovala ostatní časová pásma.. Nejlépe bez výjimek, které při cestování dělají jen chaos (viz Španělsko a Francie).
Ale to chce seriozní návrhy od seriozních lidí. Když si budeme na internetu léčit mindráky a sváděl komplexy na změnu času, místo návštěvy psychologa, ničemu to neprospěje. Koneckonců, i já mám občas problém s autoritou u svých dospívajících odnoží.. ovšem přechod na letní čas je v tom nevinně.
Takže:
Iniciovat změny k smysluplné podobě: ANO
Kopat kolem sebe a vřískat: URČITĚ NE

Jindra - Mail - 27.03.2009, 09:01:23
Jděte do háje s radama, že hodina nic neznamená, doktor mi nepomůže, polykat prášky nebudu a protože jsem citlivý na změny, tak ta pouhá hodina mě rozhodí a 3 týdny to trvá než to ten můj organismus pochopí, že mi zase někdo zasáhl do MÉHO života, tedy do MÉ svobody žít podle pravidel, které mi příroda nadělila!

Jarin - 28.03.2009, 08:30:24
Tak dnes už to přijde. Těším se na letní čas, i když původní smysl energetické úspory už byl nesčetněkrát zpochybněn - viz wikipedie. Zvyknu si rychle a navíc do tmy lecos stihnu. Už ať sleze sníh!!!

Joe - 28.03.2009, 18:19:13
Letní čas je blbost,věc k ničemu. Vstávám ve 4:30, teď vlastně ve 3:30. Burcuju svůj organismus k nějaké činnosti v tuhle naprosto nepřirozenou dobu a k čemu to je??? K NIČEMU.
Letní čas by se měl ZRUŠIT!!!

Pepa - 29.03.2009, 22:13:42
Nechápu zavádění letního času Letní čas v dnešní době celkem nic nepřináší pouze je to otravování lidí.
Měl by se zrušit nebo ho nechat posunutý celoročně.

ken - 10.04.2009, 00:33:32
Jednou, není to tak dlouho, byl v TV pořad na toto téma a nikdo - opakuji nikdo nedokázal vysvětlit smysl letního času. Úspora el. energie činí v dnešní době pouhé 3 procenta a to jen při ideálním stavu ekonomiky - pravidelná výroba, doprava a také zaměstnanost.
Velmi mi vadí tato nesmyslná změna, protože je to hrubý zásah do přirozeného života.

Hnidopich - 18.08.2009, 18:39:30
O nejakou celkovou usporu nejde. Jde o to, ze si rano, kdy je potreba svitit, pekne svitis doma a za svoje...

cordoba - Mail - 01.10.2009, 19:05:40
Hodina sem,hodina tam...je to naprd.Kdo má děti,keré musí vstávat třeba o hodinu dřív do školek,to zná.Myslíte si,že je normální vláčet rozespalé dítě přes město o hodinu dřív?Dávat ho jednou spát dřív a za půl roku to měnit... A myslíte si,že je to i do budoucna nepoznamená? Ani nebudou vědět z čehože to mají stres.JSEM PRO JEDNOTNÝ ČAS !!! I dospělý člověk potřebuje k životu určitý řád a v neposlední řadě světlo,aby se mohl "nabít".Je prokázáno,že dlouhodobá absence světla (např.zimní období)vede minimálně ke skleslé náladě atd...shrnuto:LETNÍ je trochu lepší.

Jana - 10.02.2010, 18:00:39
letní čas NE Jsem proti letnímu času. Když se ráno začnu konečně budit do světla a nemusím svítit, tak šup a je opět tma. V létě je i v běžném času dlouho vidět, nemusím mít přece slunce do "půlnoci"!!! Když jsem byla mladá, tak mi změna nevadila, ale čím je starší, tím hůř si zvykám na změnu. Nejméně týden-14 dní se nemohu srovnat.
A také - o co méně svítím večer, o to více svítím ráno. Nevidím žádnou úsporu!!

kecal - 28.02.2010, 11:41:34
Nic proti letnímu času, ale kdo má vstávat ve 2 hodiny ráno a štelovat všechny hodiny? To takový hodinář aby se z toho zbláznil!



Přidání komentáře...

Jméno: Možno použít OpenID
E-mail:
URL:
Nadpis:
Text: